February 6, 2013

Particles

I work in a game company and was making "fog" as a designer ten years ago. Fog was indispensable to the stage of the game which my post was making then. Yes, it’s for horror production. I was devoted to physics simulation every day. It’s the Brownian motion of particles. My soul was governed by fog from the morning to the evening.
Thanks to the experience, I can visualize parameters automatically, if fog is seen in the real world. But it’s just nonsense. And it does not stand for nothing.
Just so you know, some CG images are arranged easily at STORM ON. Although they do not have a deep meaning, I am making them for atmosphere.
I looked at the very beautiful night sky last evening. There, the countless star was appearing. Then, I thought "my following works may be a night sky and a bonfire."
Wait…..A bornfire? 
A bonfire also consists of particles and is governed by Brownian motion. Should I offer my soul to physics simulation again? No way!!! ;-(
By such circumstances, I was re-employed in the "mist maker." Somebody, please release me from particles!


もう10年以上前になりますか。現場でデザインをやってた頃、年がら年中「モヤ」を作っていたことがありました。開発中の製品のおもなステージに霧が発生しているというシチュエーションだったので、まったくもって外せない要素だったのです。

ええ、朝から晩まで、来る日も来る日も粒子とブラウン運動の虜になったがごとく作ってました。それこそ重力に魂を縛られるような思いでした(どんなだよ?)おかげで、日常で霧やらガスを目にすると今でも各パラメータが即座に思い浮かびます。何の役にも立ちません。
STORM ONにはご存知の通り、ところどころに無造作にCGが置かれています。特に意味はないのですが、なんとなく雰囲気作りにいいかなぁという思いつきレベルでこさえています。
昨晩、きれいな星空を見ました。田舎なもんで曇ってなければ夜は星が綺麗に見えます。周囲に高い建物など皆無。空は無限大です。壮大な景観に見取れながら、「あー、次は星空に焚き火なんて“絵”もいいなぁ」と思ってしまったのでした。なんと恐ろしいことでしょう。次の瞬間「た、焚き火…」と、嗚咽ともつかない苦痛な言葉が口を突いて出たのです。自分の学習効果の無さを呪ったのは言うまでもありません。そうです、焚き火もまた粒子の世界でありブラウンに支配されています。
そんなこんなで再び「モヤ・メーカー」として日々を過ごしています。どなたか、よろしければ解放してください。たしけてー。


No comments:

Post a Comment